Description
Stephens-Sarlós Erzsébet 3 könyve kedvezményes csomagban:
A Stephens-Sarlós-program:
A szerző, dr. Stephens-Sarlós Erzsébet gyógytestnevelő, szenzomotoros terapeuta huszonkét éve foglalkozik fejlesztéssel. A jelentős mennyiségű – nagyrészt külföldi – szakirodalom tanulmányozása mellett közel háromezer gyermek fejlesztése során szerzett tapasztalataira és doktori kutatásának eredményeire építve írta meg ezt a hiánypótló könyvet. Ez a kortárs mű hozzájárul az érintettek egészségnek és életminőségének javításához, hiszen ebben a témában igen kevés a magyarul hozzáférhető irodalom. Olyan könyv pedig, mely reflexintegráló gyakorlatokat is tartalmaz, az egész világon nem, vagy alig hozzáférhető. Stephens-Sarlós Erzsébet az elméleti háttér ismertetése mellett tünetcsoportokra és életkori csoportokra lebontott gyakorlati programokat is kidolgozott, amelyek megtalálhatók a könyvben.
Kiknek ajánljuk?
Mindazoknak a szülőknek, védőnőknek, pedagógusoknak, fejlesztőknek, pszichológusoknak, orvosoknak, akik segíteni szeretnének a rájuk bízott gyermekeknek. Azoknak az edzőknek vagy zenetanároknak, akik támogatni szeretnék a versenyzőiket, növendékeiket. És azoknak a felnőtteknek, akik segíteni szeretnének önmaguknak.
Tudtad? Érdekességek a Stephens-Sarlós-program című könyv tartalmáról:
A reflexek önkéntelen válaszok a testen belül keletkezett vagy a külvilágból származó ingerekre. Nagyon sok fajtájuk létezik, és mindegyiknek megvan a maga szerepe. Némelyek egész életünket végigkísérik, ám vannak köztük olyanok – az úgynevezett primitív reflexek –, melyek csak a születésünktől 2-2,5 éves korig szolgálnak minket. Ezt követően bele kell hogy olvadjanak egy másik reflexbe, vagy az agykéreg gátlása alá kerülnek, és megszűnik a működésük. Ha ez nem történik meg időben, akkor az idegrendszer nem tud a megfelelő tempóban érni, egy-egy területen akár életre szóló elakadás történik.
Az eltérő idegrendszeri fejlődés, az „elakadás” tünetei rendkívül változatosak, és igencsak meg tudják keseríteni a gyermek, majd a felnőtt életét. Ugyanis a szenzomotoros, azaz az érzékeléssel és mozgással kapcsolatos fejlődésben zavar keletkezik. Ennek a zavarnak a tünetei gyakran nagyon hasonlóak – és így könnyen összetéveszthetők – bizonyos „címkézett” zavarokéval. Ezért azokat a problémákat, amiket (néha tévesen) figyelemzavarként, hiperaktivitásként, ADHD-ként, autizmus spektrumzavarként, mozgáskoordinációs zavarként, diszlexiaként, diszgráfiaként, diszkalkuliaként diagnosztizálnak, valójában gyakran a visszamaradt csecsemőkori reflexek, az elakadt szenzomotoros fejlődés okozzák. Ezekben az esetekben a probléma sokkal egyszerűbben megoldható, mint gondolnánk.
Ha idegrendszeri éretlenség áll a gond háttérben, a tünetek nagy része – sőt olykor a teljes probléma – bizonyos célirányos gyakorlatok végzésével megszűnik vagy jelentősen enyhül. Ily módon megszűnhet a székletvisszatartás, az éjszakai ágybavizelés, az indokolatlan szorongás/félelem, a beszédzavarok jó része vagy éppen az ügyetlenség is. Természetesen nem egyik napról a másikra, hanem kitartó, rendszeres munka eredményeként.
A szerző ebben a művében gyakorlati útmutatóval látja el mindazokat, akik ebben a témakörben érintettek.
Vulpi – Mozgásfejlesztő mesekönyv a Stephens-Sarlós – program alapján:
Ez a különleges mesekönyv nemcsak a gyerekek fantáziáját mozgatja meg, hanem a testüket is. Az interaktív történet a Stephens-Sarlós-program koncepciójára épül, és hasznos segítséget nyújt a 3-8 éves gyermekek szenzomotoros fejlődésében fontos szerepet betöltő gyakorlatok elvégzéséhez. Vulpi kalandos meséjével könnyebb bevonni a kicsiket a tornázásba, és élvezetesebb a gyakorlás. A mesébe ágyazott gyakorlatok hatékonyan hozzájárulnak a már nemkívánatos csecsemőkori reflexek gátlásához.
A mese hőse, Vulpi, a rókakölyök felfedezi a varázslatos erdőt, miközben megtanulja a világhoz való alkalmazkodást, a kitartást és megérzi a benne rejlő erőt, képességeket. A rendszeres gyakorlásnak köszönhetően a gyermek, csakúgy, mint Vulpi, lassan észre fogja venni, hogy mennyi mindent képes elérni.
Kövessük hát a bátor kis róka kalandjait! Hagyjuk, hogy gyerekeink ugrándozzanak, guruljanak, bukfencezzenek, ahogy Vulpi is teszi, és érjék el a saját csodáikat!
A mozgásfejlesztő mesét Paksi Veronika gyönyörű illusztrációi és Stephens-Sarlós Erzsébet vidám, fülbemászó mondókái teszik még élvezetesebbé.
3-8 év közötti gyerekeknek ajánljuk!
Stephens-Sarlós Erzsébet: Mellimolli – Mozgásfejlesztő mesekönyv „szenzoros” gyerekeknek
A gyermek megriad a hangos zajoktól, menekül az erős fény elől. Szúrja a pulóver, szorítja a zokni. Nem viseli el, ha piszkos lesz a keze. Zsúfoltabb helyeken szorongani kezd. Gyakran óriási érzelmi reakciókat ad kisebb ingerekre is, túlterhelődik és „összeomlik”. De éppenséggel az is lehet, hogy hangos zajokra vagy erősebb érintésre sem reagál, nem veszi észre a sérüléseket, és azt sem, ha másnak fájdalmat okoz. Százszor kell szólni, hogy odafigyeljen. Egyensúlyzavarokkal küzd, ügyetlenkedik.
Vagy éppen állandó mozgásban van, kényszeresen ficereg-mocorog, ugrál, fut, forog. Folyton matat, igyekszik megérinteni tárgyakat vagy embereket, mert szenzoros ingereket keres. Durván játszik, vagy nekimegy dolgoknak, ordít, hangos zajokat kelt. A felgyorsult élet egyik kedvezőtlen mellékterméke a szenzoros feldolgozási zavar. A könyvünkben szereplő borz, Mellimolli is erősen „szenzoros”. Baj, ha fúj a szél, ha a szőréhez ér egy ágacska, ha a szemébe süt a nap, vagy az ebédre feltálalt giliszta nem elég hosszú/rövid. A sok-sok jaj és baj közepette megjelenik régi ismerősünk, Vulpi, a róka, aki már sokat tornázott, és van tapasztalata abban, hogy egy-egy gyakorlatnak milyen kedvező hatása lehet az életre.
Vulpi egyezséget ajánl: ő elmond egy mókás versikét, és ha Mellimolli elmosolyodik, akkor meg kell csinálnia három gyakorlatot. Hogy ebből mi lesz? Rötyögés, kacagás és hahotázás! Végül nemcsak Vulpi mondókáit szereti meg Mellimolli, hanem a tornázást is, s közben észre sem veszi, hogy már nem zavarja a napsugár, az avar szaga, a bogarak vagy a szél.
Ez a különleges könyv nemcsak szórakoztat, hanem segít a gyermekek szenzoros feldolgozási zavarainak enyhítésében is. Stephens-Sarlós Erzsébet mozgásfejlesztő meséjét és szellemes versikéit Paksi Veronika illusztrációja színesíti, a gyakorlatok leírását pedig Kecseti Zsolt grafikái teszik szemléletessé.
Reviews
There are no reviews yet.